Reysaş Lojistik, yeni dönemde LNG ve CNG taşımalarına odaklandı

Reysaş Lojistik, yeni dönemde LNG ve CNG taşımalarına odaklandı

Türkiye’de ADR standart ve yönetmeliklerin
gündemde olmadığı dönemlerde yurtdışındaki
üreticilerden ADR’li, alttan dolumlu,
buhar geri dönüş sistemli ve pnömatik
kontrollü dip vana sistemleri olan
alüminyum tanker yatırımı yaptıklarını
ifade eden Rasih Boztepe, son dönemlerde
yatırım değeri yüksek olan tankerler ve
yüksek basınçlı tüpleri taşıyan römorkların
yanı sıra LNG ve CNG taşımalarını da
gerçekleştirdiklerini işaret etti. Boztepe,
eksi 160 derecede sıvılaştırılmış doğalgaz
taşıyan çift cidarlı, süper izolasyonlu,
kroyejenik LNG tankerleri ile 250 bar gibi
yüksek basınçta sıkıştırılmış doğalgaz taşıyan
çok sayıda CNG tüpü monte edilmiş
CNG tankerleri ile CNG taşımalarını da
yaptıkları bilgisini verdi.
“LNG ve CNG taşımalarında
kap sorunu yaşanıyor”
Diğer yandan, LNG ve CNG lojistiğinin yanı
sıra ağır ticari vasıtalarda yakıt olarak
kullanımıyla ilgili ödül ve projelerinin bulunduğunu
söyleyen Rasih Boztepe, söz
konusu projelerde; taşıma maliyetlerinin
düşürülmesinin yanında, karbon salınımının
azaltılması ile birlikte motorindeki
kaçak ve kayıpların azaltılması gibi çalışmalar
yaptıklarını iletti. Boztepe, lojistik
ve diğer sektörlerde de bu uygulamaların
tedarik noktalarının artacağını öngören
Boztepe, söz konusu yatırım ve Ar-Ge çalışmalarının
depo yatırımlarıyla birlikte
bu yıl da devam edeceğini duyurdu.
LNG ve CNG taşımalarında kap sorununun
yaşandığına değinen Rasih Boztepe,
“Uzak mesafe taşımaları, dolum noktalarının
az oluşu, gemi geçişleri gibi kısıtlar
sektörün yavaş büyümesine neden oluyor.
Doğalgaz çevreyi daha az kirlettiği için bir
çok ülkede LNG ve CNG olarak kullanımının
yaygınlaşması destekleniyor. Türkiye’de
de dolum noktalarının artması ve ek
teşvikler ile desteklenmesi, enerji kaynaklarının
çeşitlendirilmesi açısından önemli
bir konu” dedi.
ADR’li araç yatırımı ile birlikte bu ekipmanları
kullanacak sürücülerin, yönetici
personellerin eğitimlerine öncelik vererek,
kendi bünyelerinde hizmet veren eğitim
kurumunu 2000 yılında kurduklarını
işaret eden Rasih Boztepe, “Sağlık Emniyet
Çevre-Kalite (HSE-Q) politikalarımızı
o yıllarda oluşturduk. Sürücülerden yöneticilere,
müşterileri de kapsayacak şekilde
bu standartların sürekli gelişimini katılımcılığı
sağlayarak sürdürdük" dedi.
Öte yandan, Türkiye’de kritik yol haritaları,
riskli bölgeler, alternatif yolları
gösteren dijital harita sistemi çalışmasını
yaptıkları bilgisini veren Rasih Boztepe,
araçların ve operasyonların uydu ve
GSM üzerinden izlenme ve kontrollerini
ilk yapan firmalardan biri olduklarını öne
sürdü. Boztepe, şöyle devam etti: “Türkiye
şartlarına uygun araç dizaynları yaptırarak,
bunlar için Ar-Ge çalışmaları gerçekleştiriyoruz.
Bununla birlikte, 9 ila 10
kompartmanlı tanker römorkları dizayn
edip yaptırıyoruz. Isı kompansatörlü hassas
sayaçlar ile anında teslim edilen net ve
brüt litre bilgilerini ve teslimat verilerini
uydu kanalı ile araç üzerinden anında
gönderilerek, araç üzerinden fatura kesimi
ile milk-run uygulamasını akaryakıt
operasyonlarında gerçekleştiriyoruz.”
ARAŞTIRMA SERVİSİ
Reysaş Lojistik, yeni
dönemde LNG ve CNG
taşımalarına odaklandı
Reysaş Taşımacılık ve
Lojistik Yönetim Kurulu
Başkan Yardımcısı Rasih
Boztepe, özmal tanker
filosunu 180 tankere ulaştıran
firmalarının tehlikeli madde
taşımacılığında LNG ve CNG
taşımasına odaklandığını söyledi.
Boztepe, “LNG ve CNG taşımacılığı
akaryakıt taşımacılığının yanında
çok daha fazla uzmanlık, özel
ekipman, bu konuda bilgili
personel gerektiriyor. Birkaç
taşıma modunun birlikte kullanımı,
buna bağlı verimlilik artıran ve
taşıma maliyetlerini düşüren farklı
taşıma ekipmanları ile yeni taşıma
modelleri oluşturma çalışmaları
yapıyoruz” dedi.

“LNG ve CNG taşımalarında
kap sorunu yaşanıyor”
Diğer yandan, LNG ve CNG lojistiğinin yanı
sıra ağır ticari vasıtalarda yakıt olarak
kullanımıyla ilgili ödül ve projelerinin bulunduğunu
söyleyen Rasih Boztepe, söz
konusu projelerde; taşıma maliyetlerinin
düşürülmesinin yanında, karbon salınımının
azaltılması ile birlikte motorindeki
kaçak ve kayıpların azaltılması gibi çalışmalar
yaptıklarını iletti. Boztepe, lojistik
ve diğer sektörlerde de bu uygulamaların
tedarik noktalarının artacağını öngören
Boztepe, söz konusu yatırım ve Ar-Ge çalışmalarının
depo yatırımlarıyla birlikte
bu yıl da devam edeceğini duyurdu.
LNG ve CNG taşımalarında kap sorununun
yaşandığına değinen Rasih Boztepe,
“Uzak mesafe taşımaları, dolum noktalarının
az oluşu, gemi geçişleri gibi kısıtlar
sektörün yavaş büyümesine neden oluyor.
Doğalgaz çevreyi daha az kirlettiği için bir
çok ülkede LNG ve CNG olarak kullanımının
yaygınlaşması destekleniyor. Türkiye’de
de dolum noktalarının artması ve ek
teşvikler ile desteklenmesi, enerji kaynaklarının
çeşitlendirilmesi açısından önemli
bir konu” dedi.
ADR’li araç yatırımı ile birlikte bu ekipmanları
kullanacak sürücülerin, yönetici
personellerin eğitimlerine öncelik vererek,
kendi bünyelerinde hizmet veren eğitim
kurumunu 2000 yılında kurduklarını
işaret eden Rasih Boztepe, “Sağlık Emniyet
Çevre-Kalite (HSE-Q) politikalarımızı
o yıllarda oluşturduk. Sürücülerden yöneticilere,
müşterileri de kapsayacak şekilde
bu standartların sürekli gelişimini katılımcılığı
sağlayarak sürdürdük" dedi.
Öte yandan, Türkiye’de kritik yol haritaları,
riskli bölgeler, alternatif yolları
gösteren dijital harita sistemi çalışmasını
yaptıkları bilgisini veren Rasih Boztepe,
araçların ve operasyonların uydu ve
GSM üzerinden izlenme ve kontrollerini
ilk yapan firmalardan biri olduklarını öne
sürdü. Boztepe, şöyle devam etti: “Türkiye
şartlarına uygun araç dizaynları yaptırarak,
bunlar için Ar-Ge çalışmaları gerçekleştiriyoruz.
Bununla birlikte, 9 ila 10
kompartmanlı tanker römorkları dizayn
edip yaptırıyoruz. Isı kompansatörlü hassas
sayaçlar ile anında teslim edilen net ve
brüt litre bilgilerini ve teslimat verilerini
uydu kanalı ile araç üzerinden anında
gönderilerek, araç üzerinden fatura kesimi
ile milk-run uygulamasını akaryakıt
operasyonlarında gerçekleştiriyoruz.”